budak membaca
//ISYA-FANFIC

Entry Kau&Aku C.M.B Credit
Bonjour Fellas !
Karya terbaru , Cinta Muka Buku yang dibintangi oleh Arief Mikhail dan Arissa Sofea sudahpun bermula. Diharap karya kali ini dapat memberi input yang bermanfaat kepada semua. Segala kesempurnaan datang daripada Allah dan segala kekurangan datang daripada diri saya sendiri. Syukran :)
KAU DAN AKU - EPISOD 61
 “Awak menangis ya ? Nah.” , pemuda itu bertanya lalu menyerahkan sapu tangannya. Fathia terkejut. Baru dia teringat yang air matanya membasahi pipi sebentar tadi. Terus dikesat air matanya dengan belakang tangannya.

“Taklah , mata saya masuk habuk.” , Fathia cuba menipu. Pemuda itu tersenyum.

“Fathia , jangah tipu diri sendiri. Azim pun pernah rasa apa yang Fathia rasa sekarang ni.” , balas Azim. Air mata Fathia jatuh lagi.

“Saya cuma rindukan dia.” , ujar Fathia lemah. Azim mengeluh kecil.

“Siapa yang tak rindu bila orang yang kita sayang pergi tinggalkan kita.” , kata Azim. Dia teringatkan arwah Ika. Fathia tersenyum.

“Azim , sepanjang perkenalan kita. Saya tak pernah nampak ayah awak. Dia ada dekat mana ?” , Fathia memandang wajah Azim.

“Kali terakhir saya jumpa dia masa saya sekolah rendah. Lepas tu saya tak pernah tahu dia ada kat mana. Ibu pun tak bagi cerita pasal ayah. Jadi , saya senyap je lah. “ , jelas Azim panjang lebar. Fathia terdiam. Tidak menyangka kehidupan Azim seperti itu. Fathia mengukirkan senyuman.

“Umur awak  ?” , tanya Fathia lagi.

“24. Muda lagi lah.” , jawab Azim sambil tersenyum.

“Awak ?” , tanya Azim pula.

“22. Lagi muda.” , Fathia menjelirkan lidahnya kepada Azim.

“Alah , beza dua tahun je kot.” , balas Azim lalu menjelirkan lidahnya kepada Fathia pula. Mereka sama-sama ketawa.

“Awak , Tengku Ihsan tu ada hubungan dengan awak ya ?” , tanya Azim. Fathia mengerutkan dahinya.

“Ada !” , wajah Azim berubah.

“Hubungan sahabat yang akan kekal selama-lamanya.” , Fathia menyambung.

“Awak ! Tipu saya eh.” , Azim sedar yang dirinya telah ditipu Fathia. Fathia terus bangun. Berlari meninggalkan Azim.

“Mana ada tipu. Betullah.” , balas Fathia.

“Fathia , jangan lari lah.” , jerit Azim. Dia mengejar Fathia yang sudah ada di hadapan.

“Hello , saya juara lumba lari lima tahun berturut-turut okay.” , Fathia menjerit sambil melajukan lariannya. Sehinggalah...

“Fathia !” , jerit Azim apabila melihat Fathia sudah tersungkur di tanah.

“Aduh ! Sakitnya.” , Fathia menahan sakit. Terus Azim mengeluarkan sapu tangannya tadi. Mengelap tangan Fathia yang agak sedikit luka. Fathia memandang Azim.

"Kan saya dah kata jangan lari macam budak kecil." , bebel Azim lagi.

“Aduh !” , Fathia menjerit sekali lagi apabila dia cuba untuk menggerakkan kakinya.

“Stop ! Kaki awak terseliuh ni.” , ujar Azim. Azim membuka kasut yang dipakainya.

“Stop ! Jangan berani sentuh !” , Fathia memberikan arahan. Azim menaikkan keningnya.

“Siapa yang nak sentuh kaki awak ? Saya cuma nak bagi ruang untuk kaki awak tu.” , jelas Azim. Fathia sudah tersengih. Perasan.

“Biar saya angkat awak.” , Azim berkata kepada Fathia. Terbuntang mata Fathia mendengarnya.

“Eh , tak apa , tak apa. Saya jalan sendiri je.” , Fathia menolak dengan baik. Dia cuba untuk bangun.

“Aduh !” , Fathia mengaduh lagi.

“Awak , jangan degil boleh ? Biar saya angkat awak.”. Tubuh Fathia dicempung Azim. Fathia terkedu.

“Jangan risau. Saya bukan nak buat apa-apa pun pada awak.” , ujar Azim lagi. Fathia menatap wajah Azim.

“Apa tengok-tengok ?” , tanya Azim sambil meneruskan perjalanan. Mengangkat Fathia seperti bayi.

“Tak berat ke angkat saya ni ?” , tanya Fathia pula. Matanya tidak lepas memandang Azim.

“Gila tak berat ? Macam anak gajah dah.” , usik Azim. Fathia memuncungkan bibirnya.

“Elleh , tak ikhlaslah tu.” , ucap Fathia. Azim berhenti melangkah. Dia menatap mata Fathia.

“Dr. Fathia , kalau saya tak ikhlas. Dari tadi saya tinggalkan awak sorang-sorang kat taman tadi.”

“Terima kasih.” , ayat itu tiba-tiba meluncur dari mulut Fathia. Azim tersenyum.

“Sama-sama.” , Azim mengenyitkan matanya. Fathia ketawa.

OLDER POST / NEWER POST